Arama sonuçları

Gençler yapay zekayı sanatla buluşturdu

Gençler yapay zekayı sanatla buluşturdu

Türkiye Vodafone Vakfı​​​​​​​ ve Habitat Derneği tarafından hayata geçirilen "Yarını Kodlayanlar" projesi, çocuk ve gençleri dijital geleceğe hazırlamaya devam ediyor.

Türkiye Vodafone Vakfı açıklamasına göre, Türkiye'nin dört bir yanında 242 bini aşkın çocuğa ulaşan proje kapsamında, biri ortaokul diğeri ise lise öğrencilerine yönelik olmak üzere eşzamanlı iki online etkinlik düzenlendi.

"Sanat İçin Yapay Zeka Hackathonu ve Fikir Maratonu" adıyla düzenlenen ve 32 takımın başvurduğu etkinliklerde, gençler yapay zeka teknolojileriyle sanatı buluşturan fikir ve projeler üretti.

TAKIMLAR YARIŞTI

Lise düzeyindeki öğrencilere yönelik hackathonda, Arda Uzunoğlu ve Alp Deniz Çabuk'tan oluşan "Vadidm" takımı birinci; İrfan Karabacak, Arda Engiz Sak ve Ege Akman'dan oluşan "ArtRevolution" takımı ikinci; Defne Özer, Ayşe Çulcu ve Reyyan Anlı'dan oluşan "İlgitech" takımı üçüncü oldu. 

Ortaokul düzeyindeki öğrencilere yönelik fikir maratonunda ise İlkim Derin Ören ve Doruk Varlıorpak'tan oluşan "TrailerArt" takımı birinciliğe; Kağan Mergen, Burcu Doğaç ve Melek Sude Yakar'dan oluşan "Algoritim" takımı ikinciliğe; Ahmet Karagöz, Ayşe Karagöz ve Ali Berat Çoşar'dan oluşan "Dokukod" takımı da üçüncülüğe layık görüldü.

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, 6 yıl önce başlattıkları "Yarını Kodlayanlar" projesini büyük bir kararlılıkla sürdürdüklerini belirtti.

TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME EĞİTİMİ VERİLDİ

Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır da Yarını Kodlayanlar projesinin kapsamını her geçen gün arttırdıklarını söyledi. 

"Sanat İçin Yapay Zeka Hackathonu ve Fikir Maratonu" kapsamında öğrencilere teknik bilgilendirme yapıldıktan sonra, tasarım ve fikirlerine ilham olması için Tasarım Odaklı Düşünme eğitimi verildi. 

Toplam 2 gün boyunca sanat ve yapay zekayı birleştirmede farklı bakış açılarından yaklaşarak yaratıcı fikirlerini ortaya koyan öğrenciler, yapay zeka ve master eğitmenlerinden mentorluk desteği de aldı. 

Başvuru yapan takımlardan 23'ü projelerini başarıyla tamamlarken, ön jüri değerlendirmesini ise 6 lise takımı ve 6 ortaokul takımı geçti.

Hackathon birincisi "Vadidm" takımının projesinde, yapay zeka teknolojileri kullanılarak Orhan Veli Kanık'ın çizgisinde yeni sanat eserleri üretilmesi hedefleniyor.

İkinci gelen "ArtRevolution" takımının geliştirdiği proje, Artymind dijital ortamdaki yazıların içeriklerini tarayıp çeşitli algoritmalarla bu yazıların içindeki ana temayı oluşturan anahtar kelimeleri kullanarak görsel üretmeyi sağlayan bir yapay zeka uygulaması olarak dikkati çekiyor. Üçüncü takım "İlgitech"in projesinde ise GP3 kaynaklı bir yapay zeka yazılımıyla ilham olabilecek görsellerin sanatçının önüne çıkarılması amaçlanıyor.

TEKNOLOJİ ÇEKİ HEDİYE EDİLDİ

Diğer yandan, fikir maratonu birincisi "TrailerArt" takımının projesinde, sanat eserlerinin unutulup zamanla yok olmaması için geliştirilen yapay zeka teknolojisiyle sisteme yüklenen tüm dönemlere ait sanat eserleri ışığında beğenilen eserlerin kalıcılığı sağlanıyor.

İkinci gelen "Algoritim" takımının geliştirdiği projede, çeşitli sebeplerden dolayı enstrüman çalamayan kişilerin yapay zeka sayesinde geliştirilen yöntemlerle enstrüman çalmayı öğrenmeleri amaçlanıyor. Üçüncü takım "Dokukod"un projesinde ise kişinin mimiklerinden duygu durumlarını anlayarak yapay zeka ile o anki moduna uygun olarak arka plan müziği yaratılması amaçlanıyor.

Hackathon ve fikir maratonunu kazanan öğrencilere fikir ve projelerini geliştirmeleri için ödül olarak teknoloji çekleri verildi. Buna göre, fikir maratonu kapsamında birinci olan takıma 10 bin TL, ikinci olan takıma 6 bin TL ve üçüncü olan takıma 4 bin TL değerinde; hackathon kapsamında birinci olan takıma 15 bin TL, ikinci olan takıma 10 bin TL ve üçüncü olan takıma 5 bin TL değerinde teknoloji hediye çekleri sunuldu.

"Yarını Kodlayanlar" projesiyle, Türkiye'nin dört bir yanında yaşları 7-14 arasında değişen çocuklara gönüllü eğitmenlerin yönetiminde programlamaya giriş, algoritma mantığı, uygulama yapma, hikaye oluşturma ve oyun yapma gibi konularda teorik ve uygulamalıeğitimler veriliyor. 

Eğitimlerde çocuklara programlama hakkında fikir sahibi olma, yaratıcılıklarını ortaya çıkaracak çalışmalar yapma, kendi hayal dünyalarını oluşturma, kendi oyunlarını üretme imkanı sunuluyor. Bugüne kadar 81 ilde 242 bini aşkın çocuğa ulaşan proje kapsamında 1 yılda elde edilen toplam sosyal değer yaklaşık 6,6 milyon TL olurken, projeye yapılan her 1 TL’lik yatırım 4,4 TL değerinde sosyal fayda oluşturdu.

02-04-2022


Etiketler

Paylaşın arkadaşlarınızı da bilgilendirin

Paylaş