Gençlere göre teknoloji öğrenmeyi kolaylaştırıyor, yaratıcılığı besliyor
GoStudent, genç nesillerin geleceğe daha iyi hazırlanması, gençlerin ve ebeveynlerin eğitimden ne beklediğini ve eğitim sürecinin nasıl geliştirilebileceğini anlamak amacıyla Avrupa'da "GoStudent Eğitimin Geleceği Raporu" araştırmasını hayata geçirdi.
GoStudent'ten yapılan açıklamaya göre, teknoloji insanların hayatlarının her yönünde etkili. Teknolojinin eğitim hayatına etkisi de gündemden düşmüyor.
BÜTÜNSEL BİR ÖĞRENME
Araştırma, Z ve Alfa kuşaklarının, hem bilgi hem de pratik beceriler kazanabilmek için bütünsel bir öğrenme deneyimi talep ettiğini ortaya koyuyor.
Gençlerin yüzde 91'i sevdikleri bir işe sahip olmanın onlar için öncelikli olduğunu belirtiyor. Her dört gençten üçü, (yüzde 75) eğitimlerinde teknolojinin daha fazla kullanıldığını görmek istiyor. Gençlerin yüzde 73'ü teknolojinin öğrenmeyi kolaylaştırabileceğine, yüzde 69'u da yaratıcılıklarını besleyebileceğine inanıyor.
YAPAY ZEKA İLE ÖĞRENMEK İSTİYOR
Yapay zeka, özellikle son dönemde insan yazısını taklit etme becerisiyle heyecan ve tartışma yaratan ChatGPT'nin çıkmasıyla birlikte gündemde yerini aldı.
Gençler de okulda teknolojiyle ilgili daha fazla konu öğrenmek için güçlü bir istek duyuyor ve araştırmaya göre her iki kişiden biri video oyun programlama (yüzde 51) veya yapay zeka (yüzde 50) hakkında bilgi edinmek istiyor. Yapay zekanın, devasa iş alanlarını değiştirme potansiyeliyle hayatımızda giderek artan bir varlık haline gelmesi bekleniyor.
Sınıflarda teknolojinin kullanımı sorulduğunda ise gençlerin yüzde 75'i, okullarının kendilerini gelecekteki işlerine hazırlamak için müfredata daha fazla teknoloji dahil etmesini ve yüzde 76'sı teknolojiyi kullanmak üzere eğitilmiş olmayı istiyor.
Gençlerin sadece yarısı (yüzde 52) öğretmenlerinin teknoloji konusunda iyi olduğuna ve onu kullanmaya teşvik ettiğine inanıyor. Her üç öğrenciden ikisi ise de teknolojiyi kullanmak için iyi eğitildiklerini düşünüyor.
METAVERSE KİLİT ROL OYNAYACAK
Metaverse, öğrenmeyi etkileşimli hale getirme, çocukları tarihsel dönemleri sanal olarak ziyaret etme, yabancı meyve pazarlarındaki satıcılarla sohbet etme ve birinci sınıf laboratuvarlarda deneyler yapma gibi öğrenme fırsatları açısından oldukça zengin görünüyor.
Araştırmaya göre, Avrupa'daki çocukların yüzde 80'i Metaverse'ü eğitim amaçlı kullanmayı faydalı olarak görürken, bu oranın ebeveynlerde de hiç de azımsanmayacak oranlarda olması dikkati çekiyor. Avrupa'daki ebeveynlerin yüzde 68'i Metaverse'ü eğitim amaçlı kullanmanın yararlı olduğunu düşünüyor.
Gençlerin yüzde 64'ü Metaverse'ün eğitimi daha eğlenceli hale getireceğini düşünürken, yüzde 63'ü, Metaverse'ün gerçek hayatta gelecekteki işlerini seçmeden önce sanal bir dünyada işleri test etmelerine izin vereceğini düşünüyor.
Ayrıca gençlerin yüzde 60'ı, Metaverse'ün okuldaki öğretmenleri dışında ilham veren insanlardan öğrenmelerine olanak sağlayacağını ve yüzde 43'ü Metaverse'ün fiziksel sınıfın yerini alacağını düşünüyor.
Açıklamada, araştırma ile ilgili görüşlerini belirten GoStudent Kurucu Ortağı ve Üst Yöneticisi (CEO) Felix Oshwald, şu ifadeleri kullandı:
"Gen Z ve Alpha, büyük hayalleri olan motive ve hırslı bir nesil. Eğitimin Geleceği Raporu araştırması ile Avrupa'daki binlerce çocuğun eğitimlerinden ne talep ettiklerini, nasıl gelişmesini istediklerini ve beklentilerini dinledik. Araştırma sonucunda gördük ki gençler, yeni teknolojilerden ilham alıyorlar ve öğrenmelerinin sınıfın dört duvarını aşmasını, onları yetişkinliğe hazırlayacak yaşam becerileri ve ilgi alanları geliştirmesini istiyorlar. Daha bütüncül bir öğrenme deneyimini arzuluyorlar. Biz de GoStudent olarak gençlerin ve ailelerin ihtiyaçlarını anlayarak, her çocuğun potansiyelini ortaya çıkarabilir ve gelecekte daha iyi bireğitim modeli sağlayabiliriz."
24-03-2023